Ogólna zasada pracy jest podobna jak w instalacji sekwencyjnej z wtryskiem fazy lotnej, ale odmienna idea podania gazu i nowe możliwości dzięki temu stworzone stawiają ją na początku szeregu najlepszych instalacji gazowych. Składa się ze zbiornika gazu z pompą, rurek doprowadzających i odprowadzających gaz ze zbiornika, zaworu odcinającego, wtryskiwaczy gazowych, komputera i przełącznika w kabinie kierowcy.
Gaz podany w formie ciekłej powoduje bardzo korzystne dla głowicy silnika obniżenie temperatury pracy. Właśnie ta temperatura i obniżona odporność elementów głowicy w coraz większej liczbie nowych samochodów stwarza problemy podczas eksploatacji silników ze starszą generacją instalacji. W tym właśnie celu stosowana była lubryfikacja, która mimo wszystko jest mniej efektywna niż zastosowane w instalacji z wtryskiem fazy ciekłej rozwiązanie. To jest podstawowa zaleta tego układu, ale nie jedyna. Kolejną zaletą jest maksymalne uproszczenie i zmniejszenie liczby podstawowych elementów składowych instalacji, co przekłada się na mniejszą awaryjność tego układu. Z tego samego powodu mniejsza jest też liczba koniecznych przeglądów poprzez wydłużenie czasu pomiędzy kolejnymi wizytami w warsztacie. Przy przytłaczającej ilości zalet, ta instalacja ma niestety i wadę , cena jej przekracza sumę pięciu tysięcy zł i jest zależna od kursu euro.