Dobranie instalacji gazowej do samochodu nie zawsze jest sprawą prostą. Nie w każdym aucie najtańsza instalacja LPG będzie spełniała postawione przed nią zadanie. Czasem z początku, dopóki wszystkie elementy są jeszcze całkiem nowe, mogło by się wydawać, że wszystko jest w porządku, ale po krótkim okresie użytkowania zaczynają narastać problemy, z którymi na taniej, najprostszej instalacji nikt nie będzie w stanie sobie poradzić. Tak rodzą się mity, że niektóre auta nie tolerują gazu, otóż tolerują, ale instalacja musi być dopasowana odpowiednio do silnika. Z drugiej strony nie do każdego samochodu trzeba koniecznie montować instalację z najwyższymi możliwymi technologiami, ponieważ nie będą one w pełni wykorzystane przez silnik i elektronikę w naszym samochodzie. W drugim przypadku auto oczywiście będzie sprawowało się wyśmienicie, ale skoro potencjał instalacji wykorzystamy tylko w części, to po co przepłacać?
Nasuwa się konkretny wniosek, że instalację LPG należy dobrać indywidualnie do silnika, jaki posiada nasze auto. Poniżej zaczynając od najprostszych i najstarszych silników gaźnikowych skończywszy na nowoczesnych i najbardziej skomplikowanych układach wielopunktowego wtrysku benzyny opisane są w dużym skrócie poszczególne instalacje gazowe.