Normy środowiskowe i zaostrzone zalecenia dotyczące podwyższonych parametrów silnika wymusiły na konstruktorach zastosowanie wtrysku paliwa bezpośrednio do komory spalania. Ta zmiana konstrukcyjna spowodowała, że obecne na rynku instalacje sekwencyjne nie są już w stanie w pełni i bez szkody dla silnika zasilić gazem taką jednostkę.
Przejściowo powstały instalacje na bazie dotychczasowych układów sekwencyjnych, które podają gaz i benzynę razem. Przepływ koniecznej, niewielkiej ilości benzyny przez wtryskiwacze umieszczone w nietypowym miejscu, czyli w komorze spalania gdzie co chwila pojawia się zapłon mieszanki generując bardzo wysoką temperaturę, podyktowany jest koniecznością chłodzenia tych wtryskiwaczy. Nie pracujące wtryskiwacze benzynowe bardzo szybko uległyby trwałemu i nieodwracalnemu uszkodzeniu, a koszt ich wymiany jest znaczny. W efekcie wygląda to tak, że przeważnie na najniższych, wolnych obrotach i w zakresie dużych obrotów i obciążeń silnika samochód zasilany jest samą benzyną. Właściwie tylko środkowy zakres od około 1000 obrotów do 4500 obrotów obsługiwany jest przez instalację gazową. W połączeniu z wyższa ceną montażu prowadzi to do znacznego obniżenia opłacalności zastosowania takiej inwestycji. W ekstremalnych przypadkach, kiedy samochód jeździ tylko w cyklu miejskim, a kierowca ma tak zwaną ciężką nogę (wtedy silnik pracuje większość czasu na obsługiwanych przez benzynę zakresach obrotów, czyli wolne i energiczne przyspieszanie), opłacalność staje pod sporym znakiem zapytania.
Jest jednak doskonała alternatywa dla tego typu silnika!
Instalacja z wtryskiem fazy ciekłej.